Platforma e-Usług Publicznych
Pomoc
Proszę czekać ...
Strona główna
Logowanie
Katalog usług
Urzędy
PeUP
»
Katalog usług
»
Katalog standardowy dla JST
»
Ochrona środowiska
» Wydawanie nalepki określającej rodzaj paliwa służącego do napędu pojazdu (elektryczne/wodorowe/gaz ziemny)
Katalog usług
Katalog standardowy dla JST
Karta usługi
Wydawanie nalepki określającej rodzaj paliwa służącego do napędu pojazdu (elektryczne/wodorowe/gaz ziemny)
Ogólny opis
W celu zapobieżenia negatywnemu oddziaływaniu na zdrowie ludzi i środowisko w związku z emisją zanieczyszczeń z transportu w gminie liczącej powyżej 100 000 mieszkańców dla terenu śródmiejskiej zabudowy lub jej części, stanowiącej zgrupowanie intensywnej zabudowy na obszarze śródmieścia, określonej w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, a w przypadku jego braku w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy, można ustanowić na obszarze obejmującym drogi, których zarządcą jest gmina, strefę czystego transportu, do której ogranicza się wjazd pojazdów innych niż:
1) elektryczne;
2) napędzane wodorem;
3) napędzane gazem ziemnym.
Posiadacz pojazdu elektrycznego, pojazdu napędzanego wodorem lub gazem ziemnym może skorzystać z wyłączenia, jeżeli zgodne z ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r., Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2018 r., poz. 1990 ze zm.) zapewni oznaczenie pojazdu nalepką wskazującą na rodzaj paliwa wykorzystywanego do napędu. Nalepkę umieszcza się wewnątrz pojazdu w prawym dolnym rogu przedniej szyby obok nalepki kontrolnej. Oznakowanie to, na wniosek wydaje posiadaczowi pojazdu wójt, burmistrz albo prezydent miasta właściwy ze względu na miejsce zamieszkania albo siedziby posiadacza pojazdu.
Wymagane dokumenty
Wypełniony formularz wniosku.
Dowód rejestracyjny pojazdu
Aktualny dokument tożsamości
Sposób dostarczania dokumentów
Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej PeUP - opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
Dokumenty do wglądu okazuje się urzędnikowi prowadzącemu sprawę przy składaniu wniosku. Dokumenty przesłane do wglądu pocztą tradycyjną - po dokonaniu czynności urzędowych - zostaną odesłane na wskazany adres.
W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania.
Wykorzystanie skrzynki kontaktowej PeUP oraz e-formularzy
W celu skorzystania z elektronicznej drogi wymiany dokumentów należy posiadać założoną skrzynkę kontaktową i być zalogowanym. Szczegółowe informacje zawiera "Pomoc" dostępna w górnej części strony.
Niżej przedstawiamy zalecaną kolejność działań w celu wysłania dokumentów drogą elektroniczną.
Wykonaj logowanie oraz wypełnij formularz (ikonka - Edytuj dokument).
Podpisz dokument opatrując go kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem osobistym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP (ikonka - Podpisz dokument lub Podpisz dokument przez ePUAP).
Wyślij dokument do urzędu drogą elektroniczną (ikonka - Wyślij dokument).
Dostępny formularz możesz wykorzystać również w przypadku wybrania tradycyjnego sposobu załatwiania sprawy - wykonaj logowanie, wypełnij formularz, wydrukuj, podpisz i złóż bezpośrednio w urzędzie lub wyślij pocztą tradycyjną.
Szczegółowe informacje na temat logowania zawiera "Pomoc" dostępna w górnej części strony.
Opłaty
Wniosek jest wolny od opłat.
W przypadku, gdy pojazd jest zarejestrowany na inną osobę, właściciel pojazdu udziela pełnomocnictwa. Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa: 17 PLN.
Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto właściwego urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.
Terminy i sposób załatwienia sprawy
Naklejka wydawana jest od razu po złożeniu wniosku.
Informacje na temat przebiegu sprawy
Podstawowe informacje na temat stanu załatwianej sprawy można otrzymać poprzez naciśnięcie - po podaniu sygnatury (znaku) sprawy - przycisku "Sprawdź stan sprawy", znajdującego się w nagłówku karty. Opcja dostępna jest dla zalogowanych użytkowników.
Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.
Informacje można uzyskać również telefonicznie.
Tryb odwoławczy
[Więcej ...]
Tryb odwoławczy nie występuje.
Skargi i wnioski
[Więcej ...]
Skargi i wnioski związane z pracą urzędu można składać na jeden z poniższych sposobów:
Pisemnie przy pomocy formularza elektronicznego
Skarga
lub
Wniosek
dostępnego w dziale
Inne
,
poprzez skrzynkę kontaktową PeUP.
Pisemnie pocztą tradycyjną.
Pisemnie bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
Ustnie do protokołu bezpośrednio u wyznaczonego pracownika urzędu.
Skargi i wnioski są wolne od opłat.
Podstawa prawna
[Więcej ...]
Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym.
Ustawa z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych.
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczenia pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych.
Informacje redakcyjne
[Więcej ...]
Informacja wytworzona przez:
Dariusz Koryciński
Data i czas wytworzenia informacji:
2019-05-09 08:49:28
Informacja wprowadzona przez:
Adam Kmiecik
Data i czas udostępnienia informacji:
2019-10-18 13:30:38
W chwili obecnej ta e-usługa realizowana jest przez następujące podmioty:
A-Z
A-D
E-H
I-K
L-N
O-S
T-Z
Miejscowość
Nazwa
Błaszki
Urząd Miejski w Błaszkach
Drukuj kartę usługi
UWAGA! Ten serwis używa cookies.
Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.
Zamknij