Platforma e-Usług Publicznych
Pomoc
Proszę czekać ...
Strona główna
Logowanie
Katalog usług
Urzędy
PeUP
»
Katalog usług
»
Katalog standardowy dla JST
»
Podatki i opłaty
» Opłata za posiadanie psa
Katalog usług
Katalog standardowy dla JST
Karta usługi
Opłata za posiadanie psa
Ogólny opis
Opłata za posiadanie psa ma charakter fakultatywny, co oznacza, że o jej wprowadzeniu na terenie danej gminy (miasta) decyduje rada gminy (miasta) - podejmując uchwałę w sprawie opłaty od posiadania psów. Wprowadzając opłatę, rada gminy (miasta) jednocześnie określa zasady ustalania i poboru oraz terminy płatności i wysokość stawek tej opłaty. Może także wprowadzić dodatkowe, obok ustawowych, zwolnienia z tej opłaty.
Opłatę pobiera się od osób fizycznych posiadających psy.
Opłaty od posiadania psów nie pobiera się od:
Członków personelu przedstawicielstw dyplomatycznych i urzędów konsularnych oraz innych osób zrównanych z nimi na podstawie ustaw, umów lub zwyczajów międzynarodowych, jeżeli nie są obywatelami polskimi i nie mają miejsca pobytu stałego na terytorium RP - pod warunkiem wzajemności.
Osób zaliczonych do znacznego stopnia niepełnosprawności w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych - z tytułu posiadania jednego psa.
Osób w wieku powyżej 65 lat prowadzących samodzielne gospodarstwo domowe - z tytułu posiadania jednego psa.
Podatników podatku rolnego od gospodarstw rolnych - z tytułu posiadania nie więcej niż dwóch psów.
Niezapłacona w terminie opłata wraz z odsetkami za zwłokę podlega ściągnięciu w drodze egzekucji administracyjnej.
Wymagane dokumenty
Wypełniony formularz zgłoszenia.
Kserokopia orzeczenia o stopniu niepełnosprawności - w przypadku osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności (oryginał do wglądu).
Inne dokumenty potwierdzające uprawnienie do zwolnienia z opłaty - jeżeli rady gminy (miasta) wprowadziła inne rodzaje zwolnień z opłaty za posiadanie psa.
Sposób dostarczania dokumentów
Formularz elektroniczny zgłoszenia jest dostępny w dolnej części ekranu, po wybraniu urzędu właściwego do załatwienia sprawy.
Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej PeUP - opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Zgłaszający zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni.
Wykorzystanie skrzynki kontaktowej PeUP oraz e-formularzy
W celu skorzystania z elektronicznej drogi wymiany dokumentów należy posiadać założoną skrzynkę kontaktową i być zalogowanym. Szczegółowe informacje zawiera "Pomoc" dostępna w górnej części strony.
Niżej przedstawiamy zalecaną kolejność działań w celu wysłania dokumentów drogą elektroniczną.
Wykonaj logowanie oraz wypełnij formularz (ikonka - Edytuj dokument).
Podpisz dokument opatrując go kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem osobistym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP (ikonka - Podpisz dokument lub Podpisz dokument przez ePUAP).
Wyślij dokument do urzędu drogą elektroniczną (ikonka - Wyślij dokument).
Dostępny formularz możesz wykorzystać również w przypadku wybrania tradycyjnego sposobu załatwiania sprawy - wykonaj logowanie, wypełnij formularz, wydrukuj, podpisz i złóż bezpośrednio w urzędzie lub wyślij pocztą tradycyjną.
Szczegółowe informacje na temat logowania zawiera "Pomoc" dostępna w górnej części strony.
Opłaty
Wysokość stawek oraz zasady ustalania i poboru oraz terminy płatności określa rada gminy (miasta) w granicach ustalonych w ustawie o podatkach i opłatach lokalnych.
Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto właściwego urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.
Terminy i sposób załatwienia sprawy
Sprawę kończy dokonanie opłaty za posiadanie psa.
Decyzja określająca wysokość zobowiązania podatkowego wydawana jest - po wcześniejszym przeprowadzeniu postępowania podatkowego - w wyjątkowych sytuacjach:
Podatnik w całości lub w części nie zapłacił podatku.
Decyzja dostarczana jest Podatnikowi za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
Informacje na temat przebiegu sprawy
Podstawowe informacje na temat stanu załatwianej sprawy można otrzymać poprzez naciśnięcie - po podaniu sygnatury (znaku) sprawy - przycisku "Sprawdź stan sprawy", znajdującego się w nagłówku karty. Opcja dostępna jest dla zalogowanych użytkowników.
Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.
Z uwagi na konieczność zachowania tajemnicy skarbowej, informacje na temat przebiegu sprawy nie są udzielane telefonicznie. Telefonicznie są udzielne jedynie dodatkowe informacje na temat dokumentów niezbędnych do rozpoczęcia postępowania w sprawie.
Tryb odwoławczy
[Więcej ...]
Tryb odwoławczy występuje tylko w sytuacji, kiedy została wydana decyzja o wysokości zobowiązania.
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem organu, który to rozstrzygnięcie wydał. Odwołanie należy złożyć na jeden z poniższych sposobów:
Przy pomocy formularza elektronicznego
Odwołanie
dostępnego w dziale
Inne
,
poprzez skrzynkę kontaktową PeUP, opatrując dokument kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
Bezpośrednio w siedzibie urzędu w godzinach jego pracy.
O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego.
Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.
Skargi i wnioski
[Więcej ...]
Skargi i wnioski związane z pracą urzędu można składać na jeden z poniższych sposobów:
Pisemnie przy pomocy formularza elektronicznego
Skarga
lub
Wniosek
dostępnego w dziale
Inne
,
poprzez skrzynkę kontaktową PeUP.
Pisemnie pocztą tradycyjną.
Pisemnie bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
Ustnie do protokołu bezpośrednio u wyznaczonego pracownika urzędu.
Skargi i wnioski są wolne od opłat.
Podstawa prawna
[Więcej ...]
Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych.
Informacje redakcyjne
[Więcej ...]
Informacja wytworzona przez:
Drozd Michał
Data i czas wytworzenia informacji:
2008-04-08 08:50:51
Informacja wprowadzona przez:
Adam Kmiecik
Data i czas udostępnienia informacji:
2019-10-18 13:30:38
W chwili obecnej ta e-usługa realizowana jest przez następujące podmioty:
A-Z
A-D
E-H
I-K
L-N
O-S
T-Z
Miejscowość
Nazwa
Biała k. Wielunia
Urząd Gminy w Białej
Błaszki
Urząd Miejski w Błaszkach
Kroczyce
Gmina Kroczyce
Nowa Sól
Gmina Nowa Sól - Miasto
Poręba
Urząd Miasta Poręba
Sieradz
Urząd Gminy w Sieradzu
Sieradz
Urząd Miasta Sieradza
Drukuj kartę usługi
UWAGA! Ten serwis używa cookies.
Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.
Zamknij