Platforma e-Usług Publicznych
Pomoc
Proszę czekać ...
Strona główna
Logowanie
Katalog usług
Urzędy
PeUP
»
Katalog usług
»
Katalog standardowy dla JST
»
Ochrona środowiska
»
Ochrona przyrody
» Uznanie określonego terenu za zespół przyrodniczo-krajobrazowy
Katalog usług
Katalog standardowy dla JST
Katalog standardowy dla PZ Poznań
Karta usługi
Uznanie określonego terenu za zespół przyrodniczo-krajobrazowy
Ogólny opis
Formami ochrony przyrody są zespoły przyrodniczo-krajobrazowe.
Zespołami przyrodniczo-krajobrazowymi są fragmenty krajobrazu naturalnego i kulturowego zasługujące na ochronę ze względu na ich walory widokowe lub estetyczne.
Ustanowienie zespołu przyrodniczo-krajobrazowego następuje w drodze rozporządzenia wojewody albo uchwały rady gminy, jeżeli wojewoda nie ustanowił tej formy ochrony przyrody.
Wniosek o ustanowienie zespołu przyrodniczo-krajobrazowego może złożyć: osoba fizyczna, instytucja naukowa, organizacja społeczna.
Wniosek powinien określać lokalizację oraz zawierać uzasadnienie wartości widokowej lub estetycznej fragmentów krajobrazu naturalnego i kulturowego określonego terenu.
Wymagane dokumenty
Wypełniony formularz wniosku.
Sposób dostarczania dokumentów
Formularz elektroniczny wniosku jest dostępny w dolnej części ekranu, po wybraniu urzędu właściwego do załatwienia sprawy.
Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej PeUP - opatrując dokument kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem osobistym, albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP (ikonka - Podpisz dokument lub Podpisz dokument przez ePUAP).
Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania.
Wykorzystanie skrzynki kontaktowej PeUP oraz e-formularzy
W celu skorzystania z elektronicznej drogi wymiany dokumentów należy posiadać założoną skrzynkę kontaktową i być zalogowanym. Szczegółowe informacje zawiera "Pomoc" dostępna w górnej części strony.
Niżej przedstawiamy zalecaną kolejność działań w celu wysłania dokumentów drogą elektroniczną.
Wykonaj logowanie oraz wypełnij formularz (ikonka - Edytuj dokument).
Podpisz dokument opatrując go kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem osobistym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP (ikonka - Podpisz dokument lub Podpisz dokument przez ePUAP).
Wyślij dokument do urzędu drogą elektroniczną (ikonka - Wyślij dokument).
Dostępny formularz możesz wykorzystać również w przypadku wybrania tradycyjnego sposobu załatwiania sprawy - wykonaj logowanie, wypełnij formularz, wydrukuj, podpisz i złóż bezpośrednio w urzędzie lub wyślij pocztą tradycyjną.
Szczegółowe informacje na temat logowania zawiera "Pomoc" dostępna w górnej części strony.
Opłaty
Postępowanie nie podlega opłatom.
Terminy i sposób załatwienia sprawy
W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku w terminie wynikającym z harmonogramu pracy urzędu oraz rady gminy (miasta) podejmowana jest uchwała o uznaniu terenu za zespół przyrodniczo-krajobrazowy.
Uchwała podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa oraz na stronie internetowej gminy (miasta).
Po wejściu w życie uchwały, urząd dokonuje zgłoszenia terenu uznanego za zespół przyrodniczo-krajobrazowy do rejestru form ochrony przyrody prowadzonego przez Wojewódzkiego Konserwatora Przyrody oraz do rejestru form ochrony przyrody prowadzonego przez ministra właściwego do spraw środowiska.
W przypadku negatywnego rozpatrzenia wniosku, w terminie do 1 miesiąca od złożenia wniosku, Wnioskodawca otrzymuje na piśmie informację o odrzuceniu wniosku wraz z uzasadnieniem. W sprawach szczególnie skomplikowanych termin ten może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.
Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę:
Drogą elektroniczną poprzez skrzynkę kontaktową PeUP.
Poprzez pocztę tradycyjną.
Osobiście w siedzibie urzędu.
O formie odbioru decyduje Wnioskodawca w formularzu wniosku.
Informacje na temat przebiegu sprawy
Podstawowe informacje na temat stanu załatwianej sprawy można otrzymać poprzez naciśnięcie - po podaniu sygnatury (znaku) sprawy - przycisku "Sprawdź stan sprawy", znajdującego się w nagłówku karty. Opcja dostępna jest dla zalogowanych użytkowników.
Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.
Informacje można uzyskać również telefonicznie.
Tryb odwoławczy
[Więcej ...]
Opisany poniżej tryb odwoławczy występuje tylko w przypadku podjęcia uchwały przez radę gminy (miasta).
Każdy, czyj interes prawny lub uprawnienie zostały naruszone uchwałą lub zarządzeniem podjętymi przez organ gminy lub powiatu w sprawie z zakresu administracji publicznej, może - po bezskutecznym wezwaniu do usunięcia naruszenia - zaskarżyć uchwałę lub zarządzenie do sądu administracyjnego.
Wezwanie do usunięcia naruszenia interesu prawnego lub uprawnienia można złożyć w każdym czasie, po wejściu uchwały lub zarządzenia w życie.
Uwaga ! Uprawnionym do udzielania odpowiedzi na wezwanie o usuniecie naruszenia interesu prawnego lub uprawnienia jest jedynie organ, którego uchwała lub zarządzenie było przedmiotem wezwania, a nie jego przewodniczący.
Skargę na uchwałę lub zarządzenie - po bezskutecznym wezwaniu do usunięcia naruszenia interesu prawnego lub uprawnienia - należy złożyć w terminie do 60 dni od dnia złożenia wezwania, ale nie później niż 30 dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie.
Skargę na uchwałę lub zarządzenie, o których mowa w pkt.1, można wnieść do sądu administracyjnego w imieniu własnym lub reprezentując grupę mieszkańców gminy, którzy na to wyrażą pisemną zgodę.
Wniesienie skargi podlega opłatom sądowym.
Skargi i wnioski
[Więcej ...]
Skargi i wnioski związane z pracą urzędu można składać na jeden z poniższych sposobów:
Pisemnie przy pomocy formularza elektronicznego
Skarga
lub
Wniosek
dostępnego w dziale
Inne
,
poprzez skrzynkę kontaktową PeUP.
Pisemnie pocztą tradycyjną.
Pisemnie bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
Ustnie do protokołu bezpośrednio u wyznaczonego pracownika urzędu.
Skargi i wnioski są wolne od opłat.
Podstawa prawna
[Więcej ...]
Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody..
Informacje redakcyjne
[Więcej ...]
Informacja wytworzona przez:
Beata Kozłowska
Data i czas wytworzenia informacji:
2008-09-18 13:51:05
Informacja wprowadzona przez:
Adam Kmiecik
Data i czas udostępnienia informacji:
2019-10-18 13:47:01
W chwili obecnej ta e-usługa realizowana jest przez następujące podmioty:
A-Z
A-D
E-H
I-K
L-N
O-S
T-Z
Nie znaleziono podmiotów z miejscowości w wybranym zakresie.
Drukuj kartę usługi
UWAGA! Ten serwis używa cookies.
Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.
Zamknij